tirsdag, november 14, 2006

Helgene har vært fulle

De siste seks helgene har jeg ikke vært hjemme. Livet er travelt, men fint. Helgene har gått med til 1. UV-treff 2. Holdninger og handlinger-seminar med KM og Kirkens ressurssenter 3. Kina 4. Kina 5. Silkeborg 6. Piratfest i København.

Med andre ord; dette blir en oppsummeringsblogg...

UV-treffet var på knatthomen. Veldig kjekt og sosialt å være på en leir hvor man bare kunne slappe av og ikke hadde ansvar for noen ting.

Holdninger og Handlinger-semnaret var veldig lærerikt. Kjente bare tre stk sånn ganske lite godt før jeg kom, men det var veldig kjekt å møte folk fra hele landet. Til og med speidere. Angrer ikke et sekund på at jeg dro på det seminaret

Jeg har vært 10 dager i Kina - først i Shanghai og deretter i Beijing. Begge stedene hadde vi vår egen guide, noe som var utrolig greit. Turen var en familietur; mamma, pappa, Eirik og jeg. Pappa fikk turen i 50-års gave fra mamma. Shanghai er en moderne storby med mange skyskrapere. Vi besøkte høye bygninger, en silkefabrikk, tok en båttur, var på museum og en undergrunnsbane som var et lyd- og lysshow. Maten spiste vi på restauranter. Etter tre dager i Shanghai tok vi nattoget til Beijing. Det var en mye mer historisk by med mange plasser man måtte besøke. Vi hadde en utrolig flink guide! I løpet av de tre dagene med guiden fikk vi se alle de viktigste tingene i Beijing; den forbudte by, den himmelske fredsplass, byplanutstillingen, muren, sommerpalasset, noen parker, en silkefabrikk, en perlefabrikk og en vasefabrikk.
Når vi ikke var med guiden, var vi en god del på markeder - silkemarkedet og perlemarkedet. Der kjøpte vi klær og elektronikk og prutet som aldri før. Alt i alt var turen til Kina veldig vellykket!

Reunion på Silkeborg var også veldig kjekt! Det var reunion med Silkeborg højskole som vi bodde på i fjor. Det var veldig hyggelig å komme dit for vi ble så godt tatt imot av både lærerne og danskene som vi gikk med i fjor. Første dag var det allsang i dagligstuen - en fantastisk opplevelse - spesiellt "For det reijner - reijner - reijner på mit tak". Lørdagen var ganske avslappende på dagen. Vi hadde en time højskole på en time hvor jeg var med på swingsisters - artig! Om kvelden var det middag og fest. Lenge leve liveband i foredragshallen, gitargutta i kapellet og skyline! Søndagen var igrunnen bare å daffe og si ha det til folk.

Piratfest hos Søren var en opplevelse utenom det vanlige. Marte, Åsmund, Anne Line og jeg tok nattbussen til Køben hvor vi møtte Mikkel og Eli Beate. Det var vi seks fra TSN som dro i Søren sin 30-års dag. Åsmund og jeg sov hos Søren. Leiligheten hans var veldig Søren - med fotballspill som stuebord, en flight gjort om til skap, et veggteppe som han selv hadde malt, masse planter, øgler, fisker og discokule. Et artig sted med andre ord. Piratfesten ble holdt på lørdagen i et lokale han hadde leid - Freja Håndboldclub. Stedet var stilig pyntet med piratgjenstander - til og med drinkkartet var gjort om til et piratdrinkkart hvor man kunne kjøpe seg skattekort. Et liveband spilte noen timer i starten av kvelden, og senere tok cd-plater over... Fra højskolen var Rikke og Morten der. Det var utrolig kjekt å møte de igjen! Piratfesten var en suksess fra ende til annen, og et veldig nødvendig avbrudd i eksamenslesningen.

Nå er det fem dager igjen til eksamen og jeg bør lese for full styrke...