torsdag, august 24, 2006

TSN Norway slutt, sommerferien slutt, Oslo er min nye start på livet


Da satt jeg her da. På flyplassen i Bergen. Flyet er forsinket, typisk nok. Det gjør ihvertfall at jeg får tid til å blogge litt. Jeg sitter altså å venter på Norwegian DY609 til Oslo. Derfra skal jeg ta flytoget til Skøyen. Der er mitt nye hjem. Bagasjen ble ikke veid, og kanskje det var like greit. Den var ihvertfall ikke for lett...


I dag hadde vi tenkt å gå på IKEA, jeg, Katrine og Anka. Søndagsåpne IKEA. Men det ser ut som at IKEA ikke er søndagsåpen likevel. Tabbe. Men det er alltids noe å gjøre i en ny leilighet. Siste innsats på noen skap som skal syes sammen, et skrivebord som skal opp, klær som skal inn i hyllene, ting som må diskuteres med oss tre samboerne; Skal man sette inni skitne tallerkener i oppvaskmaskinen med en gang? Hvordan skal vi gjøre det med fellespenger? Skal vi kjøpe inn felles verktøy? Nei, vi skal nok ikke kjede oss i dag og dagene fremover.


Apropos dagene fremover. Mandag har jeg fri. Skjønt fri er vel å ta hardt i. Det er masse som skal gjøres. Tirsdag begynner skolen. Da er det velkomstseremoni og sikkert fullt program med fadderordningen etterpå. Marte, Katrine og jeg er i samme faddergruppe. Det er nok fordi alle skal på TF. Vi satser på å få Astri med i den gruppen også. Hun burde jo få plass, hun er ikke så stor.


Som noen har bemerket så er det en stund siden bloggen ble oppdatert. Ikke en så rent liten stund heller. Forrige post heter vel bokkasser om jeg husker rett her jeg sitter på Flesland og ikke vil betale for Internett i dyre dommer. Ihvertfall; bokkassene kom tilslutt de. Og vi fikk lest nok. Mer enn nok er det ikke vits i å lese, for hvis man leser akkurat passe så slipper man å tenke på all kunnskapen man kan som man ikke fikk vist frem. Ettersom jeg fikk lest akkurat nok, gikk det bra med alle eksamenene og innleveringene. De ble alle sammen holdt i Tsjekkia.
Litomysl i Tsjekkia var et fantastisk sted, noe jeg har bemerket før i bloggen min. Det var fantastisk før eksamen og det var fantastisk etter eksamen. Til og med 17 mai var fantastisk der. Da gikk vi i tog gjennom byen og hadde 17.-mai-leker og grillet etterpå. Te- og vannpipemannen hadde flittig besøk av oss fra TenSing Norway. Det var et bra sted! Vi hadde også jentekveld i Litomysl. Der så vi musikkvideoen vår; Break you. En utrolig bra musikkvideo spør du meg.

Avslutningshelgen ble holdt på Rønningen folkehøyskole. Jeg var med i avslutnings-komiteen. Lørdagen hadde vi TenSing Norway på en time og teammiddag på habibi. Deretter var det en slappe-av kveld. Søndagen hadde vi rebusløp i Oslo. Artig. Ble litt bedre kjent faktisk, og det kan jo komme godt med når jeg nå flytter. Om kvelden hadde vi underholdningskveld hvor vi fra Bergen sang adjø og jentene viste Break you for gutta.

I sommerferien har jeg jobbet på Gosen bofellesskap for psykisk utviklingshemmede. Det har vært en veldig kjekk og ganske så avslappende sommerjobb. Det er fem stykker som bor på Gosen, og de har jeg blitt ganske så godt kjent med nå. Jeg hadde min siste vakt i natt.

TenSing seminar 1 ble holdt i Ulsteinvik som alltid. Astri og jeg hadde styre og administrasjonsseminar. Vellykket. Var veldig kjekt å bli kjent med de som var deltakere, og ikke minst å treffe folket fra TenSing Norway + noen andre ledere igjen. TenSing seminar var veldig slitsomt med program fra tidlig til sent, men det var også utrolig kjekt!

Neste tur gikk til Århus i Danmark på TenSing-festival. Living out loud. Før festivalen startet bodde jeg og mange andre i telt i Mikkel sin hage. Konge! Festivalen var utrolig kjekk. For første gang på aldri så lenge var jeg ikke leder for noen, og hadde ikke noe ansvar for å mingle med de yngre eller å stå og hoppe fremst foran scenen for å skape liv. Jeg kunne sette meg ned bakerst på kveldsprogrammet hvis jeg ønsket det! Digg! Overalt hvor jeg gikk var det kjentfolk – folk jeg har truffet gjennom året i Norge, Danmark eller Tsjekkia. Spessielt kjekt var det å treffe de fra Brno i Tsjekkia. Den TenSing-gruppen startet nemlig teamet mitt – Team will show. De var 11 stk som reiste derfra! Utrolig bra! Jeg hadde ansvar for gum-boot seminar sammen med Magnus to dager og late night show på skolen i tre dager. Seminaret var bare gøy, og late night show var stort sett bare stress. Men det gikk bedre og bedre hver dag – og siste dagen var veldig bra med speeddating.

Jeg har også vært en uke på Brekkestø på hytten Der var det varmt og fint vær – spesielt de første dagene. Lars Ulrik var på Zieglerhytten med resten av familien og Baltazar med kjæresten Charlotte var på tyskerhytten. Dagene var jeg masse med Ziegler – det vil si at jeg lå og solte meg og badet med dem. Om kveldene hadde vi det litt sosialt med nabohyttene. Veldig koselig!

Og nå sitter jeg altså på Flesland. Klar for Oslo. Men flyet er ikke klart. Det er vel ca en time forsinket. Minst. En og en halv kanskje. Jaja.

1 kommentar:

Anonym sa...

Love it, Kari! Fantastisk oppdatering!!:D