fredag, desember 09, 2005

Juleshopping og hjerter

Da er jeg igang med bloggskriving! Jeg befinner meg i skrivende øyeblikk på gangen i 2 etg på Silkeborg højskole i Danmark. Klokken er kvart på ett, og rundt fra rommene hører jeg legge-seg-støy.

I dag har vært en ganske så fin dag egentlig! Sto opp, var på morgenmat og morgensamling. Deretter fikk vi beskjed om at vi skulle ut i skauen på tur på torsdagsforumet. Det hoppet jeg glatt over (er forkjølet, så hadde i grunnen en ganske gyldig unnskyldning vil jeg tørre å påstå). Fikk meg ihvertfall to timer ekstra søvn og det er jo ikke å forakte! Var deilig å sove ut etter eksamenen (hadde eksamen i går i musikk og drama i kristlig ungdomsarbeid). Etter frokost dro jeg til byn og kjøpte litt kreative ting og litt julegaver.

Noen timer senere med litt mindre penger og litt våtere tøy kom jeg tilbake til højskolen. Var ganske så usosial og strikket og så på lost! Deilig deilig!

Etter middag hadde vi valgfag kor for første gang. Normennene skulle egentlig ligge lavt i terrenget grunnet at noen (nevner ikkje navn denne jenten her nei..haha) hadde ligget litt for høyt i terrenget på liknende opplegg tidligere... Ihvertfall så holdt ikke lavprofilen så lenge. Marte, Ellen og jeg presterte nemlig å bli flyttet over til tenorrekken etter kun en sang. Det i seg selv var jo ikke så gale, og vi kunne fremdeles ha holdt en ganske lav profil hadde det ikke vært for at Maren presterte å få en solo. Og her er det ikke snakk om en hvilken som helst solo - hun presterte nemlig å få en improvisasjonssolo som skulle improviseres over swing low. Bra jobbet der Maren.

Etter felleskor var det øving med swing sisters. Jeg er egentlig ikke med på det valgfaget, men tok meg no turen innom likevel ettersom jeg hørte at de skulle opptre på lørdag (og man gir vel ikke en sjanse til å stå på scenen fra seg...?) Så jeg slang meg på der og sang I'm dreaming of a white christmas og oh happy day og en sang til som var dansk... Kjekt kjekt.

Neste post på programmet var andakt ved Magnhild som gikk videre til stillegudstjeneste for skolen. Så litt åndelig påfyll har det også vært i dag.

Hjerter var neste post på programmet. (apropo hjerter må jeg få lov til å si at noen har slettet alle spillene (kabalene) fra dataen min. Dårlig gjort. Hvis noen føler seg truffet av dette, så skaff meg gjerne spillene tilbake) Jeg var sykt dårlig i hjerter i dag - faktisk så dårlig at jeg presterte å tape. Men jeg spiste kake samtidig (skvasjkake (vet ikke hvordan det skrives..)) så da veide det opp i opp.. Kaken var forøvrig veldig god - særlig glasuren...

Astri drar hjem fra TenSing Norway i morgen, og vi får ikke sett henne igjen før til neste år. Hvis ikke det er triste saker så vet ikke jeg.. Vi var nettopp en gjeng inne hos henne og sang you don't have to worry. God tur hjem Astri (legg merke til at jeg har blitt god til å skrive Astri uten d..)

Det var alt for i dag! God natt

Ingen kommentarer: