onsdag, februar 01, 2006

Stryn

Nå er det lenge siden sist blogg - mye grunnet lite internett... Nå er jeg i Stryn. I skrivende stund sitter jeg på en sofa i andre etage i huset til Åsmund på Ulvedalstunet. Er veldig greit her altså! I dag har vi hatt fri for første gang på veldig lenge! Jentene på team will show bor hos en vertsfamilie ca ti minutt fra Åsmund. Vi har det utrolig greit der med vaskemaskin, dusj, seng, mat og ikke minst en veldig hyggelig familie som har tatt utrolig godt imot oss. Vi skal bo i den samme vertsfamilien frem til søndag, så det er jo luksus på høyt nivå!

Om en stund venter hjortesteik og badestamp. Jeg gleder meg! Her i Stryn har de forøvrig også eplerose - en brus som er fantastisk god og som de ikke selger mange steder her i verden.

Programmet i Stryn er veldig greit. Fri i dag, to skolekonserter og en TenSing øvelse i morgen og vintertreff fra fredag til søndag. Og hver kveld kommer jeg som sagt tilbake til sengen som jeg deler med Ingrid. I natt våknet jeg forøvrig av at jeg hadde masse hår i hånden og ikke skjønte hvorfor, men så oppdaget jeg at jeg hadde hånden i håret til Ingrid.. :S

Siden sist oppdatering har det skjedd mye. I uken etter Finnsnes var vi delt i to. Jeg var i Tromsø. Der hadde vi tre TenSing øvelser fra tirsdag til torsdag. Fra fredag til søndag var vi med på et fotokurs og hadde ansvar for leker og sånn. Det var veldig kjekt med fotokurset. For en gangs skyld var vi ganske lenge med de samme folkene slik at vi fikk blitt litt kjent med de. Det var morsomt :-)

Etter Tromsø dro vi til Narvik. Der ventet Åsmund, Gulli og jeg i en natt på resten av team will show. Deretter hadde vi en øvelse der som var ganske så avslappende av den grunn at koret hadde en sang som de måtte øve på selv slik at vi bare hadde noen leker og var med å sang med de i stedet for å lære de en ny sang. Etter Narvik dro vi til Mo i Rana. Der hadde Mosing og vi en liten konsert for hverandre og for konfirmanter som kom. Etterpå spiste vi pølse og masse kaker! Var veldig koselig der også, og mosing var veldig flinke!

Turen videre gikk til Sandnessjøen. Der hadde vi to skolekonserter på formiddagen for 8. og 10. klasse. Fra 16 til 21 hadde vi konfirmanter med seminarer og ung messe. Det var en heller lite gøy opplevelse. Jeg hadde kor alene (dvs Jørgen sang med i koret). Konfirmantene var plassert der mot sin vilje - noe som resulterte i at så godt som ingen åpnet munnen. Av de som åpnet munnen kom det ikke lyd ut av den uansett. Så jeg sto i førti minutter og sang solo på de to stemmene til I don't wanna be. Da tok jeg en fem minutters pause og tok en liten prat med mr Viksund. Etter pausen kjørte vi på med sheriff. Konfirmantene "misforsto" litt og prøvde å bli skutt fortest mulig. Ganske demotiverende kan man si. Etter en liten tale fra Jørgen og ca fem minutters stillhet gikk det bedre. På siste økt med seminarer var gruppen sunket fra 16 til 7 stk, og da gikk det mye bedre med de få som var igjen. Ung messe gikk forsåvidt ganske bra. Koret opptrådde ikke slik de egentlig skulle, men vi i TenSing Norway sang i stedet sammen med to konfirmantsolister. Jeg hadde andakt og resten av seminarene viste hva de hadde gjort på.

Fredag til lørdag var det hamarøynatta. Det var et veldig bra opplegg med mye mer engasjerte folk enn på Finnsnesnatta - sannsynligvis fordi det var flere TenSingere i forhold til konfirmanter. Hovedkonserten vår måtte kortes ned en del, men den gikk veldig bra! Ellers var det volleyball-turnering, okseriding, singstar, lokale-TenSing-konserter, breaking med en gruppe fra Russland som vi hadde skolekonsert med på hamarøy tidligere på dagen, kapueiro (eller hva det heter) og mye annet kjekt. Gikk overraskende bra å holde seg våken hele tiden. Lørdagen gikk med til soving og på søndagen hadde vi en del planleggingsmøter og pakking før vi dro sørover. Vi tok da buss til Fauske, tog til Trondheim og buss videre til Sandane. Turen tok ca 21 timer. I strekk.

Nå er vi vel fremme i Stryn og har bodd i en konge vertsfamilie her i to netter. Vi skal bo hos den samme familien til søndag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Flott oppdatering. Endelig liv på nettet...